close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדוע 'ימינה' עוצרת את תקומת מפלגת השלטון האמונית

אלי חכמובכט אב, תשפ19/08/2020

דעה- אסור בשום פנים להתבשם מהסקרים, ימינה לא יכולה להיות שוב המכשול בפני הקמת מפלגה אמונית לאומית אמיתית. שתצמח מהשטח...

תגיות:
אפשר להעריך שהאנשים הטובים שממשיכים לתת כוח לפיקציה שנקראת 'ימינה', משוכנעים שהם מוּנעים מתפיסה פרגמטית שמנסה להחיות את מה שיש כשאין חלופה אחרת.
ועכשיו בכלל, כשיש סקרים שמנבאים לה תמיכה, למי יש כוח להיזכר באיזו מציאות פוליטית חולה מדובר.

אז קודם כול, כמה תזכורות לסקרים אל מול המציאות: בחירות
2019 מועד א' – בנט עוזב את הבית היהודי. עם הכרזת העזיבה הסקרים מנבאים לו יותר מ-13 מנדטים. סקרים פנימיים מדברים על כמעט 20. כמה שבועות לאחר מכן, המספרים דיברו על 8. ערב הבחירות ניבאו להם 6. והסוף כידוע היה מתחת לאחוז החסימה.

גם בחירות 2019 מועד ב' – האיחוד המאולץ בימין נסקר בהתחלה ב-12 מנדטים. בסקרי ערב בחירות – 9. בבחירות – 7. 

בחירות מרץ 2020 – בנט בראש. ממוצע סקרים – 9 מנדטים. בערב הבחירות – 8. בפועל – 6.

אז עכשיו, עם כל הכעס על נתניהו בגלל הקורונה, מדברים על מספרים גבוהים אפילו יותר, אבל אי הכרה בדפוס האשליה הזה אחרי כל כך הרבה כישלונות, זו כבר לא שגיאה לגיטימית.

האמת היא שהמספרים האלה הם לא פיקציה – למעשה הם תחילתו של הפוטנציאל הלא ממומש, לכוח הפוליטי של מפלגה ציונית-דתית שתכרות על דגלה לקדם את מדינת ישראל לתורת ישראל. כשתהיה כאן מפלגה אחת מאוחדת שהציבור יקבע מי יוביל אותה, המספרים הגדולים האלה אכן יהיו המרחב האלקטורלי שבו היא תנוע.

אבל דווקא בגלל כל אלה, הדבר שכיום עוצר באופן הכי חזק את החזון הפוליטי החשוב הזה, הוא מתן כוח לימינה להמשיך לפעול כפי שהיא פועלת. למרות כל מה שמנסים למכור כאן, ימינה היא יצור פוליטי מפולג שמורכב ממספר לא נתפס של מפלגות ותת-מפלגות. גם לקראת הבחירות הבאות, במיוחד כשהסקרים יחזרו להיות ריאליים יותר, הם ישובו לריב על מי בראש ומי מספר שתיים. בצדק רב, צריך לומר. מי אמר שבנט צריך להיות בראש? מי אמר שסמוטריץ'? ומה עם עוצמה?ואיפה הרב רפי?הכול יעלה מחדש. יוצא אם כן, שהאויב מספר אחת לתקומה של המפלגה הדתית-לאומית שתקים אלטרנטיבה שלטונית בריאה לאורך השנים למדינת ישראל – הוא ימינה.

כל מי שגורלה היהודי של מדינת ישראל חשוב לו, כל רב, כל עסקן, כל ראש ארגון שמאמין שמדינת ישראל צריכה גוף פוליטי שייקח על עצמו את תיקון מערכת המשפט, שלמות ארץ ישראל, אחדות באומה, תורה לעם ישראל – צריך להפנות את כוחו מתמיכה מאולצת בימינה אל עבר מטרה אחת: יצירת מפקד ציבורי רחב שיכריח את הפוליטיקאים להצטרף אליו, למחוק את כל המפלגות ולהתמודד יחד מול הציבור על מבנה של מפלגה מאוחדת אחת.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה